Fika på väg till Hillesgården

150602 Sommarresa till Hillesgården och Flädergården

Reumatikerföreningen Karlshamn bjöd med Reumatikerföreningen Sölvesborgs medlemmar till Sommarresa, tisdag den 2 juni till Hillesgården i Klippan och Flädergården & Pelargonhuset i Vinslöv

Ett 35-tal medlemmar från Reumatikerföreningen Karlshamn och Reumatikerföreningen i Sölvesborg var på en mycket uppskattad sommarresa enligt nedanstående program.

Kl 08:00
Avfärd från Resecentrum Karlshamn med Bergkvarabuss, bussen tar
49 resenärer och alla kan resa med denna buss för det finns handikapplift för de som behöver det. Om någon behöver sitta i sin rullstol under färd var snäll och meddela det vid anmälan.

Kl cirka 8:30
Sölvesborgarna blir upphämtade på Elon/Volvo Sölvesborg.

Kl cirka 09:00
Stopp för fika med egen medhavd matsäck.

Kl cirka 11.00
Är vi framme vid Hillesgården (är beläget vid Mölletofta/Stidsvig, avfart 69 på E4:an) och kan då gå runt och bara njuta och titta på allt som erbjuds.

I Hilleboden finns dam- och herrkläder, praktiska trädgårdskläder från Garden Girl, second hand – kläder, smycken, accessoarer och kuriosa.
I våra butiker finns också presenter, skönhetsprodukter, böcker samt leksaker och godis. Dessutom säljs de underbart sköna kyBoot – skorna med allt från sandaler till kängor för dam och herr.
Promenera gärna i örtträdgården och i parken finns loppis samt en utställning om Eva Rydbergs långa artistkarriär.

Kl 12.30
Lunch på Hillesgården där det serveras en underbart sagolik lunch som
är honungsglaserad fläskkarré med potatis, sås, grönsaker, bröd, dryck med kaffe på maten och liten kaka.

Ni som önskar fisk istället för kött, var vänliga att meddela vid anmälan så får Ni istället en fiskrätt. Eller om det finns andra behov av kost så försöker vi ordna med det så långt det är möjligt. Ni som själva vill läsa om Hillesgården så är webbadressen: www.hillesgarden.se och finns även på Facebook.

Kl cirka 15.00
Framme på Flädergården & Pelargonhuset Vinslöv, där äter vi våfflor och dricker eftermiddagskaffe i den mysiga kaffestugan.

Efteråt finns det gott om tid att besöka gårdsbutiken som har unika egentillverkade fläderprodukter i presentförpackningar.

I Pelargonhuset finns det 700 pelargoner ovanliga och traditionella sorter, utställning och försäljning. Läs mer: www.fladergarden.se

Hemresa
Efter detta sista besök kliver vi åter in i bussen för dagen och åker mot Resecentrum i Karlshamn där vi beräknas vara tillbaka vid 19-tiden. Sölvesborgarna släpps av på Volvo/Elon i Sölvesborg cirka 18:30.

Pris för medlemmar i Karlshamn 350 kr och för Sölvesborg 500 kr (Kan komma att subventioneras av Reumatikerföreningen Sölvesborg). Sista anmälan 12 maj, men fler platser finns.

Välkomna
Styrelsen Reumatikerföreningen Karlshamn